2 st River tavla

Äntligen har jag ramat in Rivers tavlor, nu ska dom bara upp på väggen!

Här hemma händer det inte mycket. Jag och River är mest. Ska jag vara helt ärlig så börjar det här med mammaledighet tråka ut mig nå fruktansvärt. Förstår mig rätt nu. Att vara hemma med River är det bästa jag vet och jag skulle gärna vara det hela livet men det är just det här med dagar utan måsten som tar kål på mig. Jag jobbar ju 4 timmar i veckan men då sitter jag på en stol och vaktar, inte direkt anstängande. Jag är en person som vill känna att jag får något gjort eller att jag gör nytta, bara en sån sak att få känna att man tjänar sina egna pengar saknar jag. Känna att man jobbar för något. Samtidigt så vet jag att denna tid kommer aldrig igen. Jag kommer aldrig få möjligheten att spendera såhär mycket tid med River, så det gäller att njuta fullt ut de sista månaderna. Förmodligen kommer man känna exakt samma sak fast tvärtom när man börjar jobba, att man skulle göra vad som helst för att få vara hemma och spendera all sin tid med det bästa man har! Så ja, detta är nog en ganska normal känsla efter 2 år på hemmaplan.

Kommentarer
Postat av: Maria Simann Frennvik

Härliga tavlor ! Tack för svaret om VV, men kör med LCHF ist då jag ant får mer problem med magen om jag äter gluten, och jädrar vilken god mat och 3 cm borta runt midjan på 3 dagar ! GILLAR! hehe

2012-04-18 @ 15:52:01
URL: http://magmar.blogg.se/
Postat av: Josephinewestling - Mamma till Vira

när börjar han på dagis då?

tänkte så du kanske kan fixa ett jobb och börja jobba. du behöver ju inte jobba heltid på engång bara kanske extra eller nått.

så du får komma ut och göra nått.



kan vara bra och skönt att vara ifrån varandra några timmar om dagarna.

annars kanske killen kan vara hemma (om han inte ska börja på dagis än) och du jobba..



Jag är jätte glad att jag äntligen har ett jobb (fast det var ju ett tag sen) men det är så skönt att jobba. ha vira på dagis och sen komma hem och umgås som familj.. sen ibland vara hemma och ledig.



man uppskattar livet på ett annat sätt då.



kram kram

2012-04-18 @ 19:25:52
URL: http://josephinewestling.blogg.se/
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin

Ja jag tror också att det är som du skriver, att är man hemma vill man iväg och är man iväg vill man hem. Jag har ju lite annorlunda med tanke på att jag pluggar och därmed har mer tid hemma. Men när jag är iväg och jobbar på helgerna tycker jag faktiskt att det är riktigt skönt att vara borta hela dagen och jobba + tjäna lite extra pengar. Nu är det inte mycket (ca 4-7000kr/månad) men ändå, det känns ju bra :)



Haha va bra, då vet jag att du inte vill bli någon som vill bräcka "Familjen annorlunda" då hehehe :P

2012-04-18 @ 20:25:31
URL: http://jsantinelli.blogg.se/
Postat av: Jeanette♥

Vilka fina:)

2012-04-21 @ 14:07:29
URL: http://jeanettefoss.blogg.se/
Postat av: Malin - Mamma till Alice & Lowe

Jätte fina!

2012-04-21 @ 20:22:28
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: Eva

Är lite sugen på såna tavlor till Milton jag med, skulle du kunna fixa två till mig, med blått? :-)

Kram

2012-04-22 @ 20:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0