Kalastisdag

Fin skjortan på. Redo för kalas! 
 
Idag har River varit på kalas för att fira sin kompis Ebba som har fyllt 1 år. Han sitter nu och gäspar i soffan och verkar helnöjd efter att ha fått lekt och busat både inne och ute, och sedan även fått hem nästan hela vägen. En lång bit för små 1,5 åriga ben. Nu ska jag laga middag och sen ska vi bara vänta in pappsen för att avsluta denna dag.
 
På tal om något helt annat så stog jag i köket nyss och tänkte på namn, till bebisen alltså. Det är ju långt kvart som sagt, men väl gravid så tänker man ganska mycket, speciellt på namn, iallafall jag :) Jag har iallafall haft det totalt tomt på tjejnamn. Haft massa namn som känns okej, men inget sådär solklart. Pojknamn däremot har jag två stycken som jag känner extra för. Men som sagt, tjejnamn.. helt tomt. Men så där i köket alldeles nyss.. Pang sa det också stog jag och sa ett namn som jag  aldrig hört förut.. Var tvungen att kolla om det fanns och visst gjorde de det.. 19 respektive 46 kvinnor i sverige heter det, beroende på stavning.. Det är till och med färre än River som det finns ca 80 av i sverige :) Åh, nu känns det helrätt med detta namn. Nu till det svåra bara.. att få Marcus med på noterna ;-)

Kommentarer
Postat av: Louiisefoto

Så fin skjorta River har.
Just de har bytt blogg nu :)
Kika gärna in min nya :)

2012-08-07 @ 16:15:12
URL: http://Louisefoto.spotlife.se
Postat av: Louiisefoto

Så fin skjorta River har.
Just de har bytt blogg nu :)
Kika gärna in min nya :)

2012-08-07 @ 16:15:14
URL: http://Louisefoto.spotlife.se
Postat av: Vestling

Visst är det skönt när man hittar ett namn man inte kan släppa :)
Emelinas namn fick jag övertala Karln om ett tag innan han vande sig vid det!
Inte heller ett vanligt namn i Sverige :D

Hoppas du får med honom på noterna :)

2012-08-07 @ 17:46:55
URL: http://vestling.blogspot.com
Postat av: emelie

Spännande! Grattis till bebisen, hoppas allt går bra! :) en fråga bara, hur uttalar ni Rivers namn? Kram

2012-08-07 @ 18:56:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0