Ny vagn.

River i nya kärran.
 
River har fått sig en ny vagn.. En Crescent comfort blev det från Jollyroom. Vagnen är så snygg med sin röd/svarta färg och röda sittdyna. Vi har ju sen tidigare en Teutonia cosmo som jag älskar. Nu är den jäkligt sliten efter 1,5 år och River sitter inte så bra i den. Själva bågen sitter alldles för långt ner på den och River blir lite klämd vilket han hatar. I denna får han hur mycket plats som helst och sitter som en kung. Han sover bättre i den då det finns mer svängutrymme.
 
Marcus älskar denna vagn. En riktigt vagn enligt många, en ganska klumpig men smidig och rejäl sådan enligt mig. Jag är så van mina små hjul och att jag bara kan skjuta på vagnen för att den ska svänga. Nu håller jag på att slita ihjäl mig vid varje kurva, då man lär lyfta vagnen för att den ska svänga, typ.. En vanesak kanske, men detta är en jätte bra vagn även om jag alltid kommer att föredra svängbara, små hjul. 

Kommentarer
Postat av: frida

Riktigt snygg ju :) Ja föredrar oxå sväng hjul hehe.. ja vill ha en brio spin när de blir dax för ny kärra :)

2012-08-23 @ 00:26:03
URL: http://fritte.blogg.se
Postat av: Johanna - Life by Me

Den ser jättefin ut! Men jag förstår ad du menar med hjulen... vi har en Brio Happy som är väldigt lik denna i stilen, men köpte en sulky nu när Charlie börjar vara så stor, och nu vill jag inte byta tillbaka till Brion! Brion är dock mycket bättre under vinterhalvåret kan jag tänka mig, med de rejäla hjulen och så.

Svar: Ja det kan jag hålla med om, att denna nog komma gå bättre än våran andra i snö.. Samtidigt så har vår teutonia också har funkat bra med sina små hjul i snö :) Nu ska man in i syskonvagndjungel istället.. Pust :)
Mandy & River

2012-08-25 @ 19:01:54
URL: http://lifebyme.se
Postat av: Johanna - Life by Me

Ja, det kan jag tänka mig är en djungel också! Framför varandra, bredvid varandra och hur bred blir den egentligen... :) På en sån måste man nog ha svängbara hjul, annars blir det ju skittungt!

Svar: Jamen eller hur.. Och man vet ju inte alls vad som är bäst.. Och hur mycket kommer River vilja åka vagn när han är 2 år? Han vill ju knappt åka nu, utan sover mest i den bara.. Skit svårt.. Jag ser att många väntar med att köpa syskonvagn tills bebisen är född, för att se hur syskonet är då.. Men jag är nog för stressad för att vänta så länge.. Plus att vi bor som vi gör, så om jag inte tar körkort i höst, så är jag liksom fast här utan vagn ;P
Mandy & River

2012-08-25 @ 19:07:47
URL: http://lifebyme.se
Postat av: Johanna - Life by Me

Ja, körkort är ju en fördel :)
Men vi har bara en bil så jag är ändå oftast fast hemma när sambon jobbar :P
Men det finns väl såna där stolar man kan fästa på en vanlig vagn? Eller ståbräda? Det löser sig nog hur som :)

Svar: Ja, nog löser det sig allt :)
Mandy & River

2012-08-25 @ 20:04:14
URL: http://lifebyme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0