Vecka 17

Titta bort när ni ser morgonfrilla och den enorma utväxten, men äsch ;-) Jag är för nojjig för blekmedel under en graviditet så jag drar mig lite.. 
 
Igår gick vi alltså in i vecka 17 och den veckan började med ytterligare ett besök på gynakuten med en blödning.  Lagomt trött, less och nära på att ge upp denna jobbiga resa så fick jag äntligen en läkare som kunde hitta en blödning och en förklaring till varför jag blöder var och varannan dag. Jag har en jätte låg moderkaka som ligger så pass mycket fel att den skaver emot resten av livmodern och likande och därför skapar ett form av skavsår som blöder. Så enkelt var det och så otroligt skönt att äntligen få en förklaring. NU känns det på riktigt som första gången jag kan andas på dessa 17 veckor. Nu vet jag att jag troligtvis kommer blöda så länge den ligger där och nu känns det okej. Jag fick även se en liten mini människa som sprattlade helt galet där inne.. Så mycket och fort att man inte ens hann med att se hela kroppen. Galet och så overkligt.. Nu känner jag mig ärligt och äkta gravid och börjar verkligen förstå att vi ska få ett till barn. Nu ska jag njuta i sisådär 12 dagar tills RUL, som vi hoppas vi får ett lyckligt ett och sen är vi i mål.. Iallafall i mål där jag kan börja njuta av detta och våga hoppas! ♥

Kommentarer
Postat av: anna

Hej!

Testa det här i hårbotten: http://www.blonde.schwarzkopf.se/index.php?id=30
Funkar jättebra på mig och jag har blivit helblond från mellanbrunt. :)

Svar: Det ska jag testa :) Tack!
Mandy & River

2012-08-16 @ 11:31:45
URL: http://forsgrenas.blogspot.com
Postat av: Emma - mamma till Loie

hej! jag har varit på semester i två månader och helt off i bloggvärlden och snacka om att jag fick en överraskning när jag loggar in på din blogg och möts av en helt underbar mage! Stort grattis! så himlans kul! :)

2012-08-16 @ 22:37:11
URL: http://www.loverfool.blogg.se
Postat av: Marie

Magen har ju växt mycket redan, tiden går så himla fort! Snart dags för första ultraljudet? kram

2012-08-17 @ 09:58:29
URL: http://livetotelltheworld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0