Vecka 18 - jämförelsen..

Nu har vi gått lite mer än 17 fulla veckor och har alltså tagit oss till vecka 18. Jag mår så mycket bättre nu. Illamående och kräkningar är helt borta och har varit det de senaste 1,5-2 veckorna. Jag är fortfarande förvånad över hur olika två graviditeter kan vara. Trots att det faktiskt är två olika personligheter som växt i min mage, så tror man ändå på något vis att det ska bli precis samma sak. 
 
Denna gång var illamående som sagt extremt mellan vecka 6-16 ungefär. Sen gick det över *peppar, peppar*. Med River började det extrema i vecka 12 och gav sig sedan i vecka 38+3 när han föddes. Med River hade jag inte ont nånstans förutom en paj svankota. Denna gång har jag ont mest överallt. Speciellt i rumpan och i vaderna som krampar lite då och då. Med River kändes sparkarna tydligt från vecka 14. Då var det fladder och senare buffrar. Denna gång började jag känna lite fladder i vecka 13-14 och kände sedan varje dag lite smått i en vecka.. Sedan försvann det och kom tillbaka först i denna vecka.. Nu är det inget fladder eller buffrar. Utan mer som att någon slår votler där inne och töjer ut huden innifrån.. Till och med bebisen röreler är alltså annorlunda denna gång.. Såhär långt då.. Även magen har en annan form.. Förra gången fick jag en hög mage som fick sin form ända från bröstet och neråt.. Nu har jag mer en lägre, fast tydligare kula på magen. Så olika, men ändå så lika alltså.. Growing love båda gånger, en enorm växande kärlek.. Och en lång och förväntansfull väntan..
 
Det här tycker jag är så roligt.. Att jämföra.. Allt ska jämföras.. Till vänster vecka 18 med River och till höger är dagens vecka 18 mage.. Den växer snabbare denna gång, helt klart :)

Kommentarer
Postat av: Annie

vet ni vilket kön det är på bebisen? :)

Svar: Inte än .. .:)
Mandy & River

2012-08-25 @ 16:55:03
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander & bebis i magen

Tack så mycket :) Vi kommer dock inte ha kvar det såå länge till.. hoppas att i hunnit fixa med sovrummen till bebisen kommer. Ska nämligen byta sovrum till en del vi byggt ut på huset :) Detta rummet är det tänkt att sonen ska ha. Blir lite svårmöblerat dock, är ganska stort.. så vet inte redigt hur vi ska göra än.

När ska ni på RUL? Kommer ni ta reda på könet? Har du någon känsla än vad det kan vara? :) Kram

2012-08-25 @ 20:49:24
URL: http://imm0rtelle.blogg.se
Postat av: Tina - Minans mamma

Älskar också jämförelsebilder! Undrar hur det ser ut när det närmar sig vecka 40.... ^_^

Svar: Ja, det ska bli spännande att se faktiskt :-)
Mandy & River

2012-08-26 @ 20:17:04
URL: http://www.hejtina.blogg.se
Postat av: Emmelie- Mamma till Ebba och Hugo

Jag blev också jätte mkt större fortare med andra =)

2012-08-27 @ 14:31:13
URL: http://www.emmgus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0