Innemysdag..

Min lilla hjälpreda..
 
Det blev en innemys dag för mig och River idag. Lill herrn har sovit hela förmiddagen då han var hur trött som helst efter att ha varit uppe mycket tidigt imorse. Det är inte så fint väder heller, så det planerade badet blev inställd. Vi blir som sagt hemma istället och myyser.
 
Vi har precis lagat och ätit lunch. River hjälper gärna till och älskar att stå på en stol bredvid mig vid spisen. Idag lagade han en kladdig vällingröra med pulvret han fick tag på och det smaksatte han rejält med mängder av kryddor hehe. Såg ju gott ut men det fick bli pyttipanna istället och River åt en HEL tallrik. Han bara åt och åt och jag blev så chockad att jag själv glömde att äta :-) Han har börjat fått in bra teknik med skeden nu och tappar inte längre maten, så jag tror det är därför han börjat äta så bra som den senaste veckan. Han är ju inte direkt känd för att ha tålamod, så jag tror det är mycket därför han skitit i att äta, då han oftats hinner tappa av maten innan den når munnen. Allt löser sig till slut *peppar peppar*.
 
Nu står han och rycker i mina ben och skriker "gggggiiiiiiiiiiingu", så nu är det dags för en lite omgång pingu. Mamman behöver ett par öronproppar tror jag snart :-) Kram! ♥

Kommentarer
Postat av: Angelica

Pingu är en klassiker :P

2012-07-23 @ 15:20:09
URL: http://aangeeliicas.blogspot.se/
Postat av: Elin

Men så känner jag också! Man vill ju liksom veta vem som finns där inne. Sen har jag sånt stort kontroll behov så jag skulle inte kunna gå så länge utan att veta, man vill ju även planera lite, rum, kläder, namn osv. :)

2012-07-24 @ 19:37:54
URL: http://makingababy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0