Lite blandat sådär..

En mamma från helgen.. det är väl en jäkla tur att jag ska klippa och färga håret imorgon. Ser ju inte klok ut :-)
 
En latdag är bara förnamnet på vad vi har. Vi har inte varit utanför dörren då River valde att sova sent (nu) och det blev världens åsk och regnväder.. Jäklar vad det åskade alltså. Våra fönster skakade rejält vid varje smäll. Riktigt obehagligt faktiskt. 
 
Visst blir man lat som mammaledig? Alltså jag är så sjukt slö och lat de dagarna vi bara är hemma. Jag orkar knappt gå runt här hemma och plocka. Jag får ingenting gjort och har knappt fått det på hela mammaledigheten, jag är glömsk och har svårt att koncentrera mig. Man känner verkligen att hjärnan har haft semester länge nu, jag har ju varit hemma i två år nu. Om en månad börjar River dagis och jag hoppas att jag ska hitta något att sysselsätta mig med då. Jag har ju inget jobb att gå tillbaka till och det lär vara svårt att få en anställning med en kula på magen, men nånting hoppas jag verkligen jag kan få. Jag behöver verkligen komma ut, få tänka på annat än mellis och blöjor och få känna att jag gör lite nytta (förutom att ta hand om mitt barn då). Längtar så efter det. Håll tummarna för att det flyter på i höst. Det behövs massa ny energi för att orka vara hemma ytterligare en mammaledighet. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra - mamma till Arvid & Gustav

Åh jag känner igen de där... Gick hemma 1 år & 8 mån. Hade sen himlans tur att få jobb hela hösten innan jag gick hem igen. Hoppas du oxå hittar nåt att sysselsätta dig med. Man blir ju tokig av att bara gå hemma och tänka på mat, blöjor, mat, mat igen hihi. Nu ska jag jobba en dag/vecka i höst. Såå skönt att komma hemifrån.

Man behöver andas lite luft utanför hemmet. Egentid om inte annat :-D

Svar: Åh, vad skönt. Ja jag hoppas verkligen att jag ska hitta på något att göra :) Hoppas på samma tur som dig att få jobba hela hösten innan det är dags att gå hem igen :) Kram
Mandy & River

2012-07-31 @ 20:58:02
Postat av: Hanna Karlsson

Fina magen! Spännande med dagisstart. Lycka till med sysselsättning. :-)

2012-07-31 @ 21:32:09
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0