För den minsta..

Gud vad svårt det är att hitta kläder i den allra minsta storleken, 50. Vi har nästan ingenting från Rivers tid i den storleken. Jag hade köpt 1 body och ett par byxor i den storleken innan han föddes. Trodde inte han skulle vara så liten hihi. Men när han väl kom så drunknade han ju även i 50, så jag kommer ihåg att mamma fick åka och köpa några fler bodys i den storleken så han hade, och sen körde vi faktiskt mest med 56 direkt och vek upp armar och ben.. Men som sagt, något litet vill man ju ha med sig till BB.. Och de bodys River har är antagligen väldigt söndertvättade eller märkta med "born 2011", så det går ju inte :) 
 
 
Har spanat runt som tusan, men de flesta basplaggen för barn börjar ju i storlek 56.. Det är inte ofta man stöter på något i 50, förutom på H&m men där har dom ganska tråkiga färger.. Detta ovan ska jag kika på när jag kommer till Lindex.. Och sen ska jag även köpa ett sånt där "born 2013" set på H&m, precis som River hade.. Någon som vet när det brukar komma in förresten? Dom har ju fortfarande bara 2012 i butiker och jag hade för mig att jag köpte till River väldigt tidigt under hösten 2010? Aja, vi får se :) Detta ovan och 2012 setet får det bli i det minsta.. Sen får vi se hur stor/liten lillebror är.. Med tanke på sf måttet jag haft såhär tidigt så kanske vi får börja på storlek 62 eller nåt hihi.. 

Kommentarer
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander och bebis i magen

Söta kläder och fina färger =)

2012-10-30 @ 12:22:49
URL: http://imm0rtelle.blogg.se
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin & Bebis i magen

Jag köpte Edvins kläder på Ellos. Tyckte de hade himla fint kläder i strl 50 där och även i bra kvalité :) Edvin var ju väldigt renlig av sig så hans kläder är knappt använda/tvättade, hehe utan fortfarande i väldigt bra skick. Han använde strl 50 i ca en månad, så det hann ju inte slitas så mycket på dem heller. Men jag har tänkt att jag ska köpa ett nytt litet set till Minstingen som får följa med till BB, så de har haft olika kläder på sig därifrån och som vi kan spara om de vill ha några bebiskläder från när de var små sen :)

2012-10-30 @ 13:32:38
URL: http://jsantinelli.blogg.se
Postat av: Angelica - Mamma till Moa

Åh tack för din kommentar. De värmer.
Men du ska absolut inte jämföra, de är inte de jag vill med mitt inlägg. Det finns alltid någon som fått de "värre", men så är det med allt. Man måste få se det till sig själv också. Vad jag vill med mitt inlägg är att helt enkelt informera, om man vill veta.. På något vis.

Vad tråkigt att de är så annorlunda för dig därnere. Har du varit på efterkontroll och fått det kollat så att det är okej? Ofta får man ju mer problem under en nästa graviditet men de kanske du inte märkt av? Hoppas de kommer bli bra för dig!

2012-10-30 @ 21:42:43
URL: http://Mariaangelicasofia.blogg.se
Postat av: mammaTea

Gillar färgen!

2012-10-31 @ 19:43:56
URL: http://mammatea.se/
Postat av: Jennie-Mamma till Melker

Åh, lindex har ju så mkt sött och fräscha färger :) Tycker det finns många plagg i 50 där? Annars är ju kappahls newbie himla sött å, och dom finns ju tillåmed i 44 :)

2012-10-31 @ 19:53:35
URL: http://mittlivsomjennie.blogg.se
Postat av: Johanna - Life by Me

Jag hade bara köpt något enstaka plagg i stl 50 till Charlie, och tur var väl det för när han kom var han 52 lång och vi fick köra med 56 direkt :)
Jag tycker förresten jag ser massor av kläder i stl 50! Har kikat på presenter till en kompis barn nu och Newbie hade massor av plagg i stl 50, i alla fall här :)

2012-11-02 @ 21:33:14
URL: http://lifebyme.se
Postat av: Jessica - mamma till Joline & gravid

Vi köpte inte alls mycket innan Joline föddes. och jag var stensäker på att det var en pojke som vi väntade så de få kläderna vi köpt var marinblåa och röda (vilket passar oavsett kön) men alla trodde att hon var en liten pojke.
Dock lär jag säga att det var tusen ggr roligare att shoppa efter förlossningen, lite pga att vi inte visste kön kanske, men samtidigt så tyckte iaf jag det var så mycket roligare att se vilka färger barnet passade i osv :)
Dock skulle jag aldrig kunna göra mig av med hennes "första" kläder. Dom som hon bar på bb, det är nått speciellt över dom :)))
Vet ni om ni väntar en pojke eller flicka? :)

2012-11-04 @ 15:54:03
URL: http://jessiplusett.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0