Du har en stor mage..

En instagram magebild från helgen. 
 
Det kom fram en liten tjej till mig på dagis idag och såhär lät det : 
- Vet du att du har jätte stor mage?! 
- Ja, jag vet.. 
- Varför har du sån stor mage? 
- Det ligger en liten bebis där inne förstår du. 
- Oooooj, stor bebis isånnafall.. 
 
Precis som känns det också. Känner mig så stor nu, ungefär lika stor som när jag födde River, även om jag minns och vet att jag hade enormt stor mage även då. Imorgon går vi in i vecka 20, vilket innebär att det bara är en vecka kvar idag till halvtid. Det har gått fort men samtidigt så långsamt.. Betydligt fortare än med River iallafall.. Och jag antar väl att det lär fortsätta så också, med dagis och allt vad det innebär i höst så lär väl hösten bara försvinna. 
 
River och jag är just nu jätte trötta här hemma. Jag hade önskat en vila såhär mitt på dagen men jag hann aldrig.  Nu sitter vi och laddar för det tråkigaste jag vet av alla måsten, matlagningen. Bläää! Tur det blir kyckling idag så det känns lite värt det ;-) Kram! ♥

Kommentarer
Postat av: Anneli

Gulligt med barnens tankar ;-)
Själv fick jag på jobbet (av en kille såklart) höra
- Är du säker på att du inte ska ha tvillingar eller trillingar?!
Män alltså ;) Vissa tycks tro att man ska föda när som helst. Och jag har 10 veckor kvar ska påpekas ;)

2012-09-04 @ 17:09:43
URL: http://vardagssaker.blogg.se/
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander & bebis i magen

Fina magen! Förhoppningsvis normalstor bebis.. :) Kram

2012-09-04 @ 19:23:34
URL: http://imm0rtelle.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0