Svar på frågorna..

Godmorgon vänner! ♥

Här börjar vi dagen med svaren på frågorna.. 
 
 
Kul :-) jag har några frågor. Hur ser rivers nattningrutiner it? Sover han bättre nu, för visst hade ni problem med det förut? Var lillebror och River planerad? Hur lång tid tog det isf att bli gravid?
Svar : River sover mycket bättre nu. Det var när han fortfarande ammade som han krånglade lite och sen hade han ju en period där han hade svårt att komma till ro. Nu ser hans nattningrutiner ut enligt följande ; Han äter middag vid 17, sen leker han och kikar på barntv tills det slutar kl 18. Då tar han en snabbduscha, borsta tandsingarna, får en pyjamas och sen lägger vi oss i våran säng och dricker välling och sen somnar River runt 18:30.  Lillebror var planerad, in i minsta detalj.. River var en positiv överraskning. Han var inte planerad men inte oönskad. 
 
Hur gammal är Marcus och vad jobbar han med? Är han aldig med dig och River för du nämner honom typ aldrig utan skriver jämt bara du och river?
Svar : Marcus är 22 år och jobbar som fastighetsskötare. Marcus jobbar och tränar men annars är han alltid med oss eftersom vi är en familj. Detta är ju min blogg och mina ord och det känns ju bara konstigt om jag ska nämna varje gång Marcus är med. Det är han alltså alltid när han är ledig. 
 
Hur känns det att du snart ska bli 2.barn mamma?:)
Svar : Det känns helt galet.. har inte förstått det än, men det känns givetvis kanon också :)
 
Har ni några namn till lillebror än?:) 
Och hur var din förlossning med River, vad var värst o.s.v? Ska själv föda om 2 månader och jag är fullständigt LIVRÄDD för förlossningen:P 
Lycka till med allt:) 
Kram
 
Svar : Japp, Lillebror har ett namn, men det är såklart hemligt tills han är född :) Min förlossning med River var för bra för att vara sann.. Iallafall för mig som var så sjukt förlossningsrädd.. Det var inte alls som jag trodde och det gjorde långt ifrån så ont som jag hade föreställt mig. Det värsta med förlossningen var helt klart tiden efteråt. Jag hade så ont i svanskoten, rumpan och stygnen efter förlossningen att just det fick mig att tänka tanken på att aldrig göra det igen.. Det kommer gå bra för dig också.. Föreställ dig det värsta, jag tror det funkar, det gjorde ju jag. Då kan detju bara bli bättre/lättare :) hihi, Lycka till! 
 
Hur är det nu med din förlossningsdepretion som du skrev om? Är de extra vaksamma på mvc nu när du väntar ditt andra barn pga. det? Sjukt att det inte kom fram att det var det förrän så långt efter.. :/ vet hur det är.. Jag hade också förlossningsdepretion första tiden efter förlossningen, en mild sådan som snabbt gick över efter flera samtal och stöd. Ha det så bra!
Svar : Jag mår mycket bättre nu, men det är ju ingen lek.. Det tar tid att komma tillbaka efter att man varit deprimerad. Än så länge har jag inte hunnit prata med MVC om detta denna gång, men jag själv kommer absolut vara med vaksam.. Anledningen till att det kom fram sent sist var ju för att jag drog mig för att söka hjälp. Själv visste jag redan på BB att jag drabbats.  Vad skönt att det blev bättre för dig. Samtal som man kan få är verkligen den bästa medicinen. Kram. 
 
Vilken är Rivers bästa respektive sämsta egenskap enligt dig?:)
Svar : Oj, Rivers bästa egenskap är enligt mig att han alltid är så lätt att ha och göra med. Han är glad och anpassar sig till allt. Det sämsta, oj vad svårt.. Men det är nog att han har så kort stubin.. Eller ingen stubin alls skulle man väl kunna säga.. Han blir arg och tappar tålamodet DIREKT när något inte blir som han vill.. En vanlig 1,5 åring med andra ord kanske? ;)
 
tack för en bra blogg! Vad har du för framtidsplaner efter mammaledigheten? Vad vill du jobba med? kram
Svar : Tack själv snälla! :) Oj, jag vet inte.. Jag har inget direkt drömyrke eller liknande men jag jobbar gärna inom något administrativt.. Jag trivs också inom handelsyrket där jag har jobbat mest. 
 
Kul med frågestund :) Hur känner du över att bli tvåbarnsmor? :) Ha en mysig kväll :)
Svar : Oooh, det känns så läskigt men samtidigt förväntansfullt.. Jag har så svårt att förstå att jag faktiskt ska ha två små guldklimpar snart. Jag trodde det skulle bli lättare att förstå vad som väntar denna gång, men jag har ju faktiskt ingen aning.. Jag vet hur det är att ha 1 barn men inte 2.. Så det känns lika nytt och läskigt denna gång men jag längtar så efter pyret. 
 
Upplever du stor skillnad mellan graviditeterna i hur du mår eller hur mycket pyret rör sig jämfört med River? :)
Svar : Skillnaden är enormt.. Allt är annorlunda denna gång än så länge. Jag trodde inte jag skulle kunna må mer illa än vad jag gjorde med River men johooo du.. Det kunde jag ;) Fy tusan.. Jag var mindre trött i början denna gång, med River sov jag dom två första månaderna osv osv.. Pyret är mycket lugnare än vad River var.. Jag känner bara små sparkar fortfarande och jag är ju i vecka 21 nu. Med River så kände jag tydliga rörelser från v.14. Magen har också annorlunda form och ja, allt är annorlunda som sagt :) 
 
Vad har du för "inkomst" nu när du inte jobbar? Hur klarar ni er? Får du a-kassa? Förskoleavgiften är ju ändå nästan hela barnbidraget! :) 
Kram
Svar : Känns väl kanske lite privat va, men jag jobbar ju inte heltid men jag jobbar ju timmar och Marcus arbetar ju, så svaret är inte svårare än så att vi jobbar och tjänar våra pengar och på så vis klarar vi oss.. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0