Syskonvagn..

Jag börjar känna att det kanske är dags att ge sig in i vagn djungeln.. Med River var vi ju aldrig in där då jag visste vad jag ville ha efter att ha kört en kompis vagn. Då blev det en Teutonia Cosmo som jag fortfarande är supernöjd med.. '
 
När vi blev med syskon så tänkte jag direkt på en donkey. Ett givet val då den som alla vet fungar som både enkel och syskonvagn.. Men nu vet jag inte riktigt känner jag. Donkey kostar ju inte bara 1 tusenlapp om man säger så utan betydligt många fler och egentligen spelar inte pengarna nån roll då jag bara vill vara nöjd men det är ju det att jag vet inte riktigt hur mycket River kommer nyttja en vagn vid 2 års ålder. Redan nu så åker han knappt vagn. Han vill åka 100 meter högst och sen gå själv.. Vi måste givetvis ha en syskonvagn så River måste ha möjligheten att åka ifall han vill det och framförallt om vi är iväg och han behöver sova så måste han kunna göra det. Men nu när vi har två fina enkelvagnar här hemma så kanske man skulle köra på ett billigare och annat alternativ på syskonvagnen, då jag kan använda en av enkelvagnarna vi har när jag ska iväg med bara pyret, eller om jag och Marcus tar en varsin enkelvagn när vi är iväg alla 4. Det är så svårt tycker jag.. Jag gillar inte donkeys sittdel, då jag tycker att barnet "chillar" för mycket.. men jag vet inte.. vill åka och provköra lite vagn snart.. Hur tänker ni andra gravida som behöver syskonvagn? Kul att höra :) 
 

River i sin två vagnar.. Teutonia cosmo och Crescent från Jollyroom! 

Kommentarer
Postat av: Anno

Du kanske skulle prova på en ståbräda?

2012-09-12 @ 11:32:07
Postat av: Therese- Mamma till Ameah

Jag förstår att det är ett svårt val när det handlar om så mycket pengar men jag måste säga att Donkeyn är GRYM! 14.800 som den kostar är alldeles för mycket pengar och vill man betala liiiite mindre kan man beställa den från Holland vilket vi gjorde. Hade Bugaboo cameleon som enkelvagn och även den köpte vi från Holland. Hur som, för Donkeyn med frakt betalade vi 11.000 och då med en mugghållare också :) Ngt bättre pris i alla fall plus att andrahandsvärdet är ju himla bra så jag hoppas att få tb näöstan alla pengar sen när det är dags att sälja..

2012-09-12 @ 11:52:28
URL: http://mylifeinthai.se
Postat av: Emma

Vi har bugaboo donkey till vår dotter och är helnöjda med den. Finns inget som fattas den vagnen och man har verkligen alla valmöjligheter. Den används just nu bara till ett barn men jag har vänner som kör den i duo och de är minst lika nöjda som jag.
Vad gäller sittdelen så gillar jag ju ergonomiska sitsar, min dotter sitter i alla fall hundra gånger bättre i donkeyn är i brion som vi hade innan men det är nog olika från barn till barn.
Men priset, ja, det är saftigt. Dock är den värd varenda krona och du har ju ett bra andrahandsvärde på Bugaboos vagnar. Importerar du från t ex Holland får du den för 11-12000:-.
En prioriteringsfråga helt klart men jag kan varmt rekommendera den i alla fall :)
Lycka till med vagnletandet!

2012-09-12 @ 12:10:14
URL: http://akeroe.blogg.se
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin & Bebis i magen

Jag skulle ALDRIG köpa en Donkey! Seriöst så förstår jag inte de som lägger de pengarna på en vagn! Blir rädd när endel skämtar om att de vill ha syskon bara för att kunna ha en sån vagn! (fast jag undrar hur mycket det är på skoj faktiskt, hehe. Tror de är dödligt seriösa egentligen :P)

Sen använder inte vi vagn alls mycket eftersom Edvin hatar det och bara skriker oftast (om vi inte sätter honom där precis innan han ska sova, då är det jättesmidigt och han sover bra i den vi har nu . en City Mini). Angående syskonvagn så tror jag vi hoppar att köpa en i början, och sen framåt våren/sommaren så blir det nog en likadan som vi har nu fast en dubbel. Ligger på runt 4000 kr ny om man beställer från England som vi gjorde med den vi har, och det är helt okej för en vagn. De pengarna har vi liggandes i en burk här hemma, hihi :) Men om det inte blir en sån så blir det troligtvis en lättare syskonvagn, typ paraplyvagn eller så.. Jag kommer ju inte behöva gå ut med två ungar själv, vad jag vet just nu iaf, så jag överlämnar det till Oskar och så får han bestämma och fundera på det, hehe :) Känns riktigt skönt att lägga över allt sånt på Oskar, han är mycket lugnare och tar saker som de kommer lite mer hehe :)

2012-09-12 @ 14:27:58
URL: http://jsantinelli.blogg.se
Postat av: 21 år, mamma till William & Ellie

tänkte exakt som dig innan ellie kom o jag tkr ni skall skaffa en syskonvagn som ni e nöjda med personligen. Verkligen BÄSTA valet jag gjort o ha en syskonvagn, speciellt en sådan vi har så man kan göra om den om man lämnar den stora på dagis eller hos farmor eller sådär. slipper man gå runt i en bred vagn jämt samt slippa att 5 olika vagnar tar plats i förrådet.

William gillar egentlgien inte helelr o åka vagn men jag spänner fast han ändå om vi skall gå långt till lekplatsen och jag lovar att med en vildning som river också är (som william) så VILL man kunna spänna fast dem eftersom man inte har tid till att springa iväg o ränna efter dem när man har en liten bebis vagnen som kanske gråter eller som ligger och sover.
Jag röstar för en syskonvagn av ert tycke o smak iaf =) spec. när man har vilda barn som inte går snällt brevid vagnen hela tiden.

2012-09-12 @ 19:43:38
URL: http://www.mittlivv.blogg.se
Postat av: sandra, 17 år & 2 barns mamma

Jag har 3 enkelvagnar & en syskonvagn. Hade en babytravel först men den vägde så mycket och var så stor (men dock smal!) så det blev lite väl klumpigt för mig som är så liten ;) Så jag köpte en baby basson duo istället! vändbara sittdelar var väll det som gjorde valet av den vagnen enkel för mig & endast 73bred är den också :) Sen brukar jag oftast dra lillen i vagnen & låta Hampus gå själv men med gåsele så han inte springer iväg, iaf när vi går vid mycket trafik eftersom att han är så himla snabb, kan ju inte bara lämna emil i vagnen och jaga honom. Har fått massor med kommentarer från folk som sagt att det också vill ha en sån ;)

2012-09-12 @ 23:01:17
URL: http://les.webblogg.se
Postat av: michaela- med syskon i magen ♥


Åh..det där med syskonvagn är klurigt! men visst ska vi ha en. jag vill dock ha en där bebisen kan sitta mot mig upp till iaf ett års ålder, och där minskar ju utbudet rejält haha. en city select lutar det dock mest åt just nu..håller med om att det känns lite väl saftigt att köpa en åsna ;)

2012-09-18 @ 11:37:40
URL: http://minahjartanochjag.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0