Babbel,babbel..

Godkvällgodkväll! ♥
Vi har spenderat hela dagen på hemmaplan. Jag uppskattar och tar vara på varje lite minut hemma med River just nu. Samtidigt så måste jag försöka att slappna av, men jag tänker bara på hur länge vi kan bli borta efter förlossningen. Det kan ju bli sjukhus i flera månader i värsta fall och det kan ta lång tid innan vardagen är här igen. Det gör ont i mig att vi ska behöva vara ifrån honom, men samtidigt så är han ju i trygga händer hos mor- och farföräldrar, och jag har ju även förklarat lite för honom att vi ska åka till sjukhuset snart för att lillebror i magen är sjuk och att då kommer farmor eller någon liknande vara här med honom och då flinar han bara stort och skrattar till, så det går nog ingen nöd på honom :)
 
 
Lillfisken badade länge innan han dränkte både mig och badrummet och fick ge sig. River är definitivt frisk igen.. Nattningen tog två timmar vilket iofs är ovanligt men man hade ju både ett och annat bitmärke efter den.. Så ja, frisk alltså och back to normal ;-) Det är ju nästan så man skäms över att gå in i vårt badrum nu också förresten efter att vi rustat lilltoan.. Men men den ska få sig en omgång den också, allt har sin tid bara.. tyvärr hihi..
 
Och äntligen har jag hittade sängkläder i Rivers-rum färger.. Vita, enkla med lite blått och grönt.. Att det skulle vara så jäkla svårt hihi.. Nu matchar det fint iallafall.. Puh :-)
 
 
Nej, nu blev det ett ludd inlägg om allt och ingenting.. Nu är det dags att krypa till kojs. Pappan i huset har lovat River att kanske åka skridskor imorgon om dom båda är friska.. Så jag känner på mig att jag blir väck 03:30 av någon som är redo med klubba och puck.. Helt fascinerad av det där med hockey.. Attans, jag som hoppades att han skulle bli popstjärna hihi.. Nej, nu snackar jag verkligen utanför nattmössan.
 
Godnatt! ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Josephinewestling - Mamma till Vira - syskon på väg

vilken söt badpojke :)
gott nytt år på er!

2012-12-31 @ 10:00:14
URL: http://www.josephinewestling.vimedbarn.se
Postat av: Nikita - mamma till Albin&Meja

hua, jag lider så med dig :( hela situationen ni befinner er i.. det är så orättvist alltihopa.

skickar massa styrkekramar och önskar er ett gott nytt år trots allt.

2012-12-31 @ 10:07:57
URL: http://nikital.blogg.se
Postat av: Cecilia

Så himla fint de blev med färgerna :)
Styrke kramar till dig <3

2012-12-31 @ 11:10:36
URL: http://ceciliamaria.blogg.se
Postat av: Tittie

Hej Amanda! Har inte varit inne på din blogg nu på ett tag då man haft fullt upp med jul och allt annat. Men så hamna jag här igår och skulle kolla om det blivit någon lillebror än.... Och till sist fick jag läsa om vad som drabbat honom, ja hela din familj. Ofattbart och olyckligt! Kan inte föreställa mig vad ni ska behöva gå igenom... att inte veta hur mycket tid man får med sitt barn och samtidigt veta att dagarna redan är räknade för honom. Sånt här borde inte få drabba någon. Men samtidigt får man kanske se det lite som en gåva, att just ni ska få bli föräldrar åt detta speciella barn och trots det hemska är det vid såna här tillfällen man stannar upp och inser hur snabbt allt kan gå fel. Det är så viktigt att ta vara på varenda minut och glädjas åt det lilla ibland. Tur att ni har er fina River iaf, det kommer hjälpa er mycket! Mina tankar finns hos er! Kram på dig!

2012-12-31 @ 12:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0