Skull + lurvärkar..

En liten döskalle fick flytta in på ett nytt ljusfat här i vardagsrummet! 
 
 
Ni på instagram har ju redan sett hihi. Bymandyy heter jag där! 
 
Här hemma händer det inte alls mycket. Det enda jag tänker på är att föda barn. Det har varit två dagar fyllda med sammandragningar nu. Igår efter tömningen, som jag förövrigt överlevde även denna gång hihi, så bad läkaren oss att gå på stan neranför sjukhuset i någon timme ifall det skulle dra igång. Vi valde dock att åka hem eftersom det bara tar 30-40 minuter att åka tillbaka och denna gång så kommer jag ju garanterat att åka på första känningen.. Finns ingen anledning att gå hemma och vänta igång värkarna när situationen är såhär. Man känner sig ju ännu mer rädd och osäker för smärtan denna gång och jag vill in och få bedövning så fort det bara går! Tappen är iallafall halvmogen och jag är öppen för ett finger.. Vilket är ungefär 1 cm, så det är ju helt klart på g på så sätt. Vi får se hur lång tid det tar. Just nu får det gärna vänta någondag. Marcus ligger däckad i nån form av River-smitta och jag behöver honom pigg på förlossningen :) 
 
Skönt att det var några som lugnade mig över igångsättning iallafall. Jag blev ju igångsatt med River också, men då på lite andra grunden. Den gången hade ju vattnet redan gått och värkar kom, men väldigt sällan. Så då var ju kroppen ändå igång. Det kan ju bli lite segare och annorlunda om man sätter igång det helt, och även om tappen inte är mogen.. Men om jag redan börjat att mjukna + att öppna mig så tror jag nog att det löser sig själv. 
 
Och jag ska väl ta och svara på hur vattentömningen går till också för er som undrat. Det är så enkelt som en nål via magen och sen suger dom helt enkelt upp vatten med en spruta.. Låter kanske inte så farligt men det är helt sjuuukt obehagligt. Man känner sig ungefär som en pysande ballong och man känner varenda liten vattendroppa åka upp i röret. Nej, för tusan.. usch.. Jag hoppas lillebror är ute innan nästa Fredag annars så ska vi göra tömningen igen.. Igår fick dom ut 1 liter vatten (Vid en normalt graviditet har du ca 1 liter vatten) och det finns fortfarande att ta av. Skulle gärna bara vilja vara i fred nu och slippa fler "ingrepp" och prover.. Det är ju så energikrävande när man är nålrädd utan dess like.. Detta är verkligen en obeskrivligt lång väntan bara.. En plågsam sådana..
 

Kommentarer
Postat av: 21 år, mamma till William & Ellie

Varför har du så mkt fostervatten denna gång? Någon speciell anledning just för denna graviditet eller ja =)
kram o lycka till när de väl sätter igång!

2012-12-29 @ 15:32:20
URL: http://www.mittlivv.blogg.se
Postat av: Sara

Usch då tömningen låter inte kul. Ta hand om dig och lycka till med förlossningen när den väl drar igång på riktigt. 1cm, då har det ju börjat i alla fall :)

2012-12-29 @ 19:33:30
URL: http://frutyrberg.blogg.se
Postat av: Johanna - Life by Me

Oj, vattentömning lät inte alls enkelt eller ofarligt tycker, jag! Det lät precis så obehagligt som du förmodligen känner... jag är inte heller speciellt förtjust i nålar och skulle verkligen inte vilja att någon stack en nål i magen på mig....
Vad skönt att det gick bra i alla fall! Kan mycket vatten i magen bero på kromosonfelet eller är det helt andra saker som påverkar? Du behöver inte svara om du inte vill förstås.
Förstår att denna väntan på förlossning måste vara otroligt jobbig....

Kram på dig!

Svar: Nej, det är inte alls roligt men man överlever :) Ja, för mycket fostervatten får man ofta om barnet är sjukt eller har någon form av missbildning.
Kram <3
Mandy & River

2012-12-29 @ 20:07:40
URL: http://lifebyme.se
Postat av: Marie - gravid med nummer 1

Då börjar det närma sig på riktigt nu då :) God fortsättning till er! :)

2012-12-29 @ 20:11:53
URL: http://livetotelltheworld.blogspot.com
Postat av: Nina

Fy fan vad jag lider med dig :( önskar att jag kunde krama dig och lova att allt blir bra, förr eller senare. Kan inte ens föreställa mig vad ni går igenom men det är så himla orättvist!

2012-12-29 @ 21:45:30
URL: http://niina89.blogg.se
Postat av: Linda henriksson

Amanda mitt hjärta brister när jag läser detta, är fruktansvärt arg över att de inte ens ska ge din fina pojke en chans. Förstår inte hur iskalla dom kan vara, jag är så ledsen för din skull. vi har ju "hängt" ihop sen vi båda var typ nygravida med river och Alice. Att detta skulle hända någon man känner är helt absurt och det finns inte på världskartan tror man. Verkligheten är hemsk. Önskar bara jag kunde hjälpa på något sätt. <3

2012-12-30 @ 00:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0