Vecka 14

En syskonkula med River bristningar.. Mer kärlek än så blir det väl inte ;-)
 
Då har vi nått till vecka 14 och ni ser ju magen ovanför, utan kläder över är den inte direkt jätte stor men för mig som är van en nåååågot plattare mage så känns den enorm :-) Denna gång växer verkligen min mage helt annorlunda jämfört med sist.. Med River hade jag en spetsig kula som gick högt över magen hela resan.. Denna gång växer magen mer som en rund degmage rakt neråt.. Enligt mamma en tydlig tjejmage men jag tror inte ett dugg på sånt, utan tror mer att det beror på att den är mjukare i sig denna gång ;-) Jag växer även åt alla håll denna gång. Med River fick jag bara en jätte stor kula rakt fram som sagt.. Nu växer jag liksom som en fyrkant. Häftigt hur olika det kan bli :-)
 
Jag mår fortfarande fruktansvärt dåligt. Jag mår inte illa lika ofta, men jag mår fortfarande illa varje dag. Oftast i samband med en hungrig mage eller direkt efter måltid. Jag behåller nästan ingenting som jag stoppar i mig och börjar känna mig klen tack vare det. Jag är ständigt yr och får yrselattacker så fort jag rör mig en liten längre sträcka än inom hemmet. Det är jätte obehagligt när det liksom svartnar för ögonen och hela kroppen lägger av, speciellt när man är hemma själv med River. Försöker få tag på min barnmorska för lite hjälp men utan resultat.. suck. 
 
Jag ska även ta och köpa mig ett stativ och självutlösare så jag kan fota finare magbilder. Marcus är inte riktigt lika glad i att fotografera som jag är. Det tog ungefär 1 vecka för honom att "ha tid" till att ta den här bilden hehe. Ångrar mig lite att jag inte tagit tidigare magbilder, men med blödningar och den oro jag upplevt så har jag inte vågat ifall något skulle gå fel.. Min mage har iallafall vuxit 14 cm runt om.. En del alltså ;-) 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Måste bara tips om Postafen! Finns på Apoteket. Det har verkligen räddat mig viss dagar när illamåendet varit värst! Helt ofarligt för barnet! Hoppas du blir bättre snart!

2012-07-26 @ 08:23:55
Postat av: Angelica

Det måste vara mysigt att ha en gravidmage och veta att det är en bebis där i :-)

2012-07-26 @ 09:07:59
URL: http://aangeeliicas.blogspot.se/
Postat av: Louisefoto

Åh va mysigt med en gravidmage :)

2012-07-26 @ 10:43:24
URL: http://Mondoblog.se/louisefoto
Postat av: Emelie

Om du vill så kan jag ta magbilder :) kram

2012-07-27 @ 07:39:19
URL: http://Emeliemarieogren.wordpress.com
Postat av: Marie

Åh vad kul att det blir ett litet syskon :) Stort grattis till er! Tycker förresten att det syns tydligt att det är en bebis där inne och inte alls att du ser bara tjock ut :)

2012-07-27 @ 12:34:59
URL: http://livetotelltheworld.blogspot.com
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin

Håller med Marie! Supergullig liten bebismage! :) Kram

2012-07-28 @ 12:42:46
URL: http://jsantinelli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0