15 månader..

I måndags blev vår River 15 månader gammal och jag har tänkt hela veckan att jag ska ta mig tid att skriva en liten uppdatering om honom. Det var längesedan jag gjorde det så jag tycker att det är dags.

15 månader gammal
och så otroligt smart och go. River är nu verkligen ett barn. Det har jag sagt många månader förut men nu är det verkligen sant. Han förstår numera ALLT och han är verkligen som en liten kompis som man kan kommunicera med. Han är social, framåt, orädd men ändå försiktig och otroligt lättlärd och smart. Och såklart charmig som få! 

Han älskar alla djur och brumm brumm (bilar) och vet hur alla djur låter och som jag redan skrivit så är kossorna en favorit. Han börjar att spruta ut sig ord, även om alla och det mesta förtillfället heter mamma. Jag vet inte hur många mammor han har då han kallar alla nära och kära för "Maaaaaaaaamma" hihi. 

Han äter som en fluga och vi har svårt att förstår hur han kan vara mätt eller gå upp i vikt, så lite är det. Han stora trygghet här i livet är flaskan, helst med välling i. Den vill han fortfarande ha några gånger per natt, ibland duger flaskan tom, bara han får ha den i sin söta mun. Han somnar oftast vid 18-19 tiden och kliver sällan upp efter 06 (gäääsp).

Annars gillar han att titta på Nick jr och alla deras 3 program så går om och om igen, vecka efter vecka hihi. Han dammsugar fortfarande flera gånger per dag och han ÄÄÄLSKAR att bada. 


Helt enkelt en charmig liten kille med myror i brallorna som har blivit overkligt stor. Han är min lilla lyckosten och jag påminns flera gånger per dag om hur fantastisk han är. Min fina lilla River! ♥




Det blir ju sällan River inlägg nu för tiden.
Gillar ni dom när dom väl kommer?

Kommentarer
Postat av: Johanna - Mamma, mode, skor

Jag gillar dom :)

Jag kom på dagen efter att Charlie blev 15 månader på samma dag :P Det känns som om efter han fyllde ett år så har jag inte koll på hur många månader han är längre :)

2012-05-17 @ 23:28:46
URL: http://johannabolmgren.se
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin

Allt stämmer in på Edvin förutom försiktig, kan härma en ko och äter lite :P Och det där med Nick Jr, det vet jag inte ens vad det är för något ;)

2012-05-18 @ 19:48:30
URL: http://jsantinelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0