Syskonmatcha

Lite extra roligt för en klädtokig mamma som snart har två barn med samma kön är ju det här med kunna syskonmatcha hihi. Längtar så tills jag kan få klä mina små pojkar lika. Dessa två plagg gillar jag och ska spana på lite närmare. Det är inte lätt att hitta likadana plagg då River handlar på pojkavldening nu och det är ju ett tag innan lillebror tar sig dit, så jag blir lite extra glad när jag hittar något lika från båda avdelningarna hihi..
 
 
Sitter och försöka spana runt på det där med julklappar. Har inte köpt en enda än. Iofs gillar jag varken att köpa julklappar på nätet eller i så här god tid.. Jag tycker det är så mysigt att springa runt dagarna innan när det är julstämmning och stress i butikerna, så jag försöker mest komma på lite saker som ska köpas. Det är ju så många som frågar vad River önskar sig.. Jag vet inte ens vad jag ska köpa själv.. Skulle man fråga honom så skulle han antagligen bara svara "brum, brum".. Han är ju helt inne på det där med brandbilar, polisbilar och helikoptrar nu.. River är också pysslig av sig och älskar lego och liknande, gärna från lite högre åldrar där det blir mindre och klurigare bitar. Han kommer få en cdspelare av oss, vår lilla musiker.. Så kanske skivor till den med lite härlig barnmusik. Också är det snart dags för en ny kläd storlek så kläder och framförallt pyjamaser i storlek 98 funkar alltid.. :) Själv fyller jag ju 25 i December och gillar inte alls frågan om vad jag önskar mig hihi.. Önskar mig en sak.. och det är en förlossning direkt efter kl 00:00 på nyårsafton hihi.. Någon som kan fixa det? hihi.. Eller varför inte presentkort på IKEA eller liknande.. Att köpa julklappar till Marcus är väl ungefär lika lätt som att hitta en nål i höstack.. Han vill aldrig ha något.. Skit rolig =) 
 
Såja, ett litet tråkigt inlägg för er som inte känner oss, ett efterlängtat inlägg av våra nära hihi.. 
 

Kommentarer
Postat av: Joanna - mamma och gravid

Åhh jag kommer också syskon matcha :) så gulligt!

2012-11-26 @ 22:26:21
URL: http://mittunderverk.blogg.se
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin & Bebis i magen

Ååh jag vill också syskonmatcha i kläder sen när bebis är här :D Den där bodyn och tröjan var ju jättefina! Och ja, det är svårt med julklappar. Till Edvin var det lätt att göra en lista tyckte jag, fick ihop en A4 typ haha! :P Men till Oskar vet jag inte.. Han är precis som din karl och önskar sig inget...

2012-11-27 @ 07:12:14
URL: http://jsantinelli.blogg.se
Postat av: Vestling

Syskon matcha gör jag ändå ;P trotts en tös och en pojk.
Däremot är det inte alltid lika roligt att ha en 1 januari bebis. Många är borta över nyår eller inte sugna på kalas dagen efter tyvärr :/
Men det är mysigt också, nytt år får verkligen en speciell mening och man startar det nya året med en riktigt bra start.

Sen att det bara är en veckan mellan jul och födelsedag är inte jätte roligt :/

Men snart kommer rivers lillebror :)

2012-11-27 @ 07:20:10
URL: http://vestling.blogspot.com
Postat av: Josephinewestling - Mamma till Vira - syskon på väg

roligt med lika kläder.. får se om det blir så för oss eller inte..
kram

2012-11-27 @ 11:55:16
URL: http://www.josephinewestling.vimedbarn.se
Postat av: Johanna - Life by Me

Så sött! Skulle nog också klädmatcha om jag fick barn så tätt som du, men jag minns att jag hatade det när mamma gjorde så på mig och min syster när vi var små :) (fast då hade jag nog hunnit bli typ 7 eller nåt sånt, och hon gjorde det ju inte jämt förstås :))

2012-11-29 @ 22:10:05
URL: http://lifebyme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0