Älskade lillebror..

Tack för alla gratulationer! ♥ Jag känner mig lyckligare än någonsin ungefär. Det känns som en enorm befrielse att allt var bra med lilla pyret där inne. Igår var jag helt trött och slut hela dagen. Överlycklig samtidigt som jag kände mig nerstämd och ledsen. En ganska vanlig reaktion när en enorm nervositet släpper. Jag har haft det så jobbigt under dessa 19 veckor men nu njuter jag för fullt. Kan föreställa min älskade unge där inne och förstår att han verkligen bara ska växa på sig i några månader nu och sedan entre världen och ta oss med storm på samma vis som storebror gjort!
29 januari är lill pyret beräknat att komma och det var skönt att bli flyttat åt rätt håll denna gång :) 
 
Ber om ursäkt, men lillen pekar fingret hihi. Han var så vild där inne att barnmorksna fick kalla in en ultraljudsexpert för att hinna med att se hans hjärta.. Lillebror påminner mig alltså om någon annan liten kille jag känner ;-)
 

Och till något annat lite tråkigare. Jag känner mig så enormt besviken på vissa reaktion över att det kommer en pojk till.. Hur folk kan besvara vår glädje med ord som " En pojk till?! Jaha.. Men huvudsaken är ju att den mådde bra".. Ja huvudsaken ÄR att bebisen mådde bra. Sen kvittar det totalt vad den har mellan benen. För oss handlar det inte bara om ett manligt kön, utan det är faktiskt vår son vi pratar om, vårt barn. Jag kan acceptera att vissa männsikor önskar sig ett kön i samband med en graviditet. Jag är dock inte en av dom. För mig kvittar det blanka fan i vad det blir. Efter en mycket jobbig start, både fysiskt och psykiskt så är jag så nöjd över att bebis bara blev godkänd på sin rutinkontroll och mår bra där inne. Jag är dödskär i den här lilla varelsen trots att jag bara mött honom via en svartvit bild. Jag längtar så efter honom och för oss känns det nu så självklart att River ska få sin lillebror.. Hoppas att människor inser hur löjlig en sån här besvikelse kan kännas för oss. Ingen hade väl någonsin önskat att River var någon annan än den han är? Vad är liksom grejen? Sörjer man att man inte kan köpa klänningar eller fluffigt rosa??.. Då prioriterar man lyckan helt fel här i livet kan jag känna.. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carro

Haha, vi har nästan inge "tjejigt" ändå här hemma, Ester är mer som en pojkflicka ;) trodde starkt på att hon skulle va en kille, menmen ;)
Huvudsaken bäbisen mår bra!! :D lycka till med allt! :)
Kram

2012-08-29 @ 09:05:34
URL: http://carolinanorgren.blogg.se
Postat av: Josephinewestling - Mamma till Vira

grattis igen :)

gud blir så less när jag läser det du skriver nu.
att folk ens har skrivit så..
man blir väl glad för vilket kön det blir. hallå? hur tänkter folk.?

kram

2012-08-29 @ 09:07:54
URL: http://www.josephinewestling.vimedbarn.se
Postat av: Lise-Lott

Vilka korkade kommentarer!!
Det är ett barn som kommer till världen, inte ett kön.

Jag har tre döttrar, skulle inte byta bort dom för allt smör i Småland, såklart!
;)

2012-08-29 @ 09:55:25
URL: http://minafyravaggar.blogg.se
Postat av: Amanda

Åh super duper stort GRATTIS!!!! :D
Vet precis hur det känns, var så nervös inför RUL:et vi gjorde i mitten på juni så jag bara ville kräkas.
Och helt UNDERBART med en till liten gosse!!! <3
Måste säga att din son är född 14 feb 2011 och min 15 feb 2011.
Vi väntar också en liten lillebror till våran lilla kille men i början på november nu! ;)

2012-08-29 @ 10:29:58
Postat av: Sabine

Huvudsaken ÄR att barnet mår bra. Men många har nog bilden av att det är roligare med en av varje. När vi väntade Hugo så var de ingen som nämnde att de hade väl varit roligt med en pojke nu, jag tror att många tycker att de är bättre att ha tjejer än killar. Samma sak säger vänner med två flickor, ingen beklagade sig över att de skulle komma en flicka till men vänner med två pojkar har fått höra att de var synd att de inte blev en tös. Personligen tycker jag inte könet spelar någon roll, barn som barn:)
Skönt med en friskt bebis! Lycka till nu=)

2012-08-29 @ 10:30:57
URL: http://allavifina.bloggplatsen.se
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin & Bebis i magen

Åh fina fina lillebror! Han och River lär ju härja bra tillsammans sen, haha! :) Jag tycker också att det är himla tråkigt när folk blir besvikna över att det blir en till av samma kön. Att få barn är absolut ingen rättighet eller självklarhet, varför kan inte bara folk vara glada att det faktiskt fungerar!? När jag fick Edvin så kände jag att jag gärna ville ha en bror till honom, för mina bröder har så himla kul ihop och verkligen ett speciellt "band" till varandra. Och Oskar har ingen bror, så jag känner ibland att han saknar den där brorsan liksom, hehe. Detta låter helt flummigt, och jag förstår det men jag skriver av mig iaf :) Men för mig spelar det inte heller någon roll vad vi får denna gången, det blir lika fint med en bror som en syster. Även om alla kommentarer vi får är "hoppas det blir en söt liten flicka".

2012-08-29 @ 10:52:21
URL: http://jsantinelli.blogg.se
Postat av: Maja

Fy vad elakt att uttala sig på det sättet... Jättegrattis till en välmående lillebror i magen! :)

2012-08-29 @ 11:26:06
Postat av: Satu- med 4 småttingar och gravid

GRATTIS till lill-prinsen i magen! Underbart att se sitt lilla liv i ultraljudet, visst? Snart är du också halvvägs ;)

Hur mår du??
kram

2012-08-29 @ 11:38:31
URL: http://mybabydolls.blogg.se
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander & bebis i magen

De som säger så har nog ingen pojke själv! Min pojk är det bästa som finns och jag blir jättelycklig om det är en lillebror jag bär på! <3 Tror du känner detsamma! :)
Så fina bilder du fick ändå, roligt med en vilding.. känner du av honom mycket? Jag känner knappt ingenting :( Ytterst sällan kan jag känna lite aningar.. var mer ett tag.. sånt oroar ju alltid. Men jag har hört hjärtat slå med en apparat jag har här hemmma.
Stort grattis igen till ett lyckat ul! :) Kram

2012-08-29 @ 13:05:27
URL: http://imm0rtelle.blogg.se
Postat av: Elin

Usch himla tråkigt med en sån reaktion. Vi fick ungefär samma från vissa nära personer när vi fick veta att vi ska få en tjej till. Som du skrev det kvittar vad den har mellan benen, huvudsaken är att bebisen mår bra! Stort grattis till lillebror! <3

2012-08-29 @ 14:26:32
URL: http://Baksakens.blogg.se
Postat av: Katrin

Grattis!! Vad roligt med en pojke till!
Skit i alla dumma kommentarer, så länge bebis mår bra och ni är glada över att det är en pojk till så spelar allt annat ingen roll. Folk är bara avundsjuka tror jag, jag är iallafall det. Men på ett bra sätt ;)
Grattis ännu en gång!

2012-08-29 @ 16:51:31
URL: http://katrinsofi.blogg.se
Postat av: Anneli

Allt man hoppas på är en frisk bäbis o kön spelar ingen roll. Ibland verkar folk tycka att ett av varje kön är det ultimata men varför skulle man va mer glad för det än två av samma kön? Nä, ens barn är välkommet o önskat oavsett vilket kön.

2012-08-30 @ 15:45:27
URL: http://vardagssaker.blogg.se/
Postat av: sanna

vilka idioter:( men man ska väl inte förvånas längre.. vissa vill ju slaviskt ha en flicka. Men man kan väl inte dra ner nån annans glädje, usch patetiska människor

2012-08-31 @ 23:19:36
Postat av: Sussi

Ja, man får höra så mycket dumt av folk när man är gravid. Eftersom det är första gången jag är gravid så blev jag lite förvånad först men nu har jag blivit ganska van...

Längtar SÅ till vårt RUL! För varje vecka som går kan man andas ut lite till, men ännu har oron inte släppt helt.. särskilt inte när man har så ont i magen på kvällarna.

Kramar.

2012-10-23 @ 02:27:57
URL: http://www.tussilulls.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0