Vattentömning..

Toaletten blev godkänd av herr ögoninflammation(?). 
 
Då var det Fredag och snart helg igen. Man blir ju helt avig på dagarna såhär i juletider men även innan då både jag och Marcus är hemma nu. Man försöker hålla rutiner och liknande för Rivers skull men det är ju inte så lätt när det känns som Lördag hela veckan :) 
 
Idag ska vi till förlossningen igen. Igår när barnmorskan mätte magen så hade den växt 4 cm på 2 veckor och jag har nu ett sf-mått på 40 cm. Jag hade 35-36 när jag födde River så det är inte undra på att det är t.u.n.g.t nu. Jag känner hur bebisen sparkar under mina bröst. Snart kan jag väl känna livmodern om jag sticker ner fingrarna i halsen hehe. Det var väl tänkt att måttet skulle stanna upp lite med tanke på att vi tömt ur lite vatten men det blev ju tvärtom så idag måste jag göra det igen.. Usch.. Det är ju galet hur fort tiden går när man gruvar sig för något helt plöstligt.. Tänk om varje dag sprang iväg som timmarna idag hehe. Aja, jag kommer nog hem hel efter det här också. Men usch så obehagligt.. Jag hoppas vi kan planera lite mer också. Ifall inte förlossnigen startar själv så har dom nämnt igångsättning i vecka 37+0 och det låter ju faktiskt lite lockande även om en igångsättning också är lite läskigt.. Allt är ju fan läskigt nu.. Blä..
 

Kommentarer
Postat av: Emma - Mamma till Viggo -09 & Melker -11,

Båda mina förlossningar har jag fått hjälp med igångsättning... Mina förlossningar har inte kunnat starta av sig själv liksom, fast jag haft mkt förvärkar. Jag har inga dåliga erfarenheter av igångsättning..

Skönt att kunna bli igångsatt redan i vecka 37 :p Hoppas allt ska gå bra <3 Tänker på dig/er ofta <3

2012-12-28 @ 13:00:19
URL: http://emmashjartan.se
Postat av: charlotte

det kommer nog gå bra mandis! igångsättningen för mig var bara en posetiv upplevelse, jag tyckte nästan det var skönare än förlossningen med belle, att ha alla runt sig om man hade ont och att man fick så mycket hjälp! <3 nu är det ju inte riktigt samma sak som ni ska gå igenom.. förstår att du är rädd.. det skulle vem som helst vara.. hur det än blir så kommer ni klara det tsm du och marcus!

2012-12-28 @ 13:21:06
URL: http://charlotteholst.vimedbarn.se
Postat av: jossie

Jäklar förstår att det är tungt för dig med sfmått på 40! Galet stort ju! Hoppas tömningen går bra! Kram

2012-12-28 @ 13:38:27
Postat av: Anna

Jag hade igångsättning och det gick verkligen superbra!:) Jag kände mig väldigt trygg då de har extra koll på en. Väldigt fin upplevelse blev det! Hoppas du ska få ha det bra med.

Här är min förlossningsberättelse:
http://frokenstockholmare.blogspot.se/2011/03/forlossningsberattelse-nar-vincent-kom.html

2012-12-28 @ 14:23:47
URL: http://frokenstockholmare.se
Postat av: Johanna - Life by Me

Usch vad jobbigt det låter, både att bära så mycket vatten och att tömma det.... Hoppas allt gick bra! <3

Vart kommer den söta sjuklingens pyjamas i från då? :)

Svar: Den är från lindex tror jag :) Han fick den i julklapp nämligen, men jag tror som sagt att det är Lindex.
Mandy & River

2012-12-28 @ 21:32:41
URL: http://lifebyme.se
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander och bebis i magen

Hoppas allt går bra! Hur gör de när de tömmer vattnet utan att allt ska tömmas så att säga? Kram

2012-12-28 @ 22:41:42
URL: http://imm0rtelle.blogg.se
Postat av: Sara

Hoppas du känner dig bättre nu efter tömningen. Detbär klart du känner dig stor när magen växt så mycket. Hoppas den håller sig där nu så du slipper tömma igen.

2012-12-29 @ 09:22:03
URL: http://frutyrberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0