Godnatt & fotofråga..


Då är det dags att säga godnatt och hejdå till denna vecka.. Jag sitter trött i soffan och pustar ut.. Tusan vad svettigt det var på bigbrother ikväll.. haha ;-)

Innan jag lägger mig så ska jag sitta och kika på lite objektiv och filter till kameran.. Jag vill ha något nytt :) Är det någon som har något tips på något filter till kameran som fångar färger på t.ex himlen osv? Jag vill ju kunna ta fina bilder i sommar.. Just nu blir himlen bara vit för mig.. Titta bara på bilderna här nedanför när River hälsar på hästarna.. Då var ju himlen klarblå men kameran vill inte fånga upp det..

Kom gärna med tips så hörs vi imorgon!
Kram & Godnatt! ♥

Kommentarer
Postat av: Sofie Svedin

Just dom bilderna såg lite överexponerade ut just för att himlen är så pass ljus. Blir jättetrista bilder då, håller med.

Ett grå-filter gör att bilden blir ungefär som när du har solglasögon på dig, fast det ger inte någon färg att tala om utan bara mörkar ner så att färgerna träder fram bättre.



Om du köper ett - testa att använda det inomhus också. Inte för vardaglig fotografering kanske men det kan bli rätt häftiga effekter =P



2012-05-21 @ 08:40:49
URL: http://crystorm.devote.se
Postat av: Anja - 18 år & mamma till Sabina!

J*vla skit Big Brother, Rodney skulle INTE ha åkt, och inte Camilla heller för den delen! Marcelo och Annica kunde ha åkt! -.-

2012-05-21 @ 11:31:26
URL: http://anjahakanson.blogspot.com
Postat av: Elin Gabriella - Matte & mamma ♥

Vilken härlig bild!! :)



Svar: Tack för tipset, ska kika in deras webshop ;)



KRAM!

2012-05-21 @ 17:09:25
URL: http://elingabriella.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0