Min korv..

Ohejochhå.. Trodde knappt jag och River skulle ta oss hem från dagis idag. Jäklans vad det blåser. River satt och rynkade på näsan flera gånger och kollade på mig och undrade vad tusan det är som händer, typ hihi. Hans dagis dagar går så fort. Han som älskar att leka där skulle säkert vilja ha några fler timmar, men det kommer ju dröja år innan han kommer gå heltid eftersom jag/vi ska vara hemma med pyret ett tag framöver också. Jag tycker det där är så dåligt, att det bara är 15 timmar när man är mammaledig. River som gillar dagis borde få ha möjligheten att vara där mer när jag är hemma och "upptagen" med lillebror, om ni förstår hur jag menar :) 
 
 
Nu är det mysmellis i soffan. River myser med sin älskling. Det är han och hans flaska, i alla lägen. Ibland på nätterna kan han ropa på mig och gråta och peka ivrigt mot flaskan som oftast står bredvid sängen. När han får den så lägger han den i sina armar och somnar sen om.. Hiih, lite sött tycker jag :) 

Kommentarer
Postat av: Sandra - mamma till Minéa

Min dotter älskar att vara på dagis. Nu går hon 30h/vecka då jag pluggar.
Men sedan när bebis föds kommer hon ju också bara få gå 15 h och jag håller med dig om att det är dåligt. Det borde finnas valmöjligheter - man betalar ju ändå för platsen/antalet timmar.
Till och med Minéas fröknar har sagt att hon borde gå mer än 15 h då jag är föräldraledig, just för att hon tycker att det är så roligt.

2012-11-07 @ 14:59:19
URL: http://bluebirdfairy.blogg.se
Postat av: Elli

Ja, nyponsoppa har jag tänkt är en bra grej:) Kan tänka mig att man inte är så sugen på att äta, tycker det låter lustigt egentligen att man ska ha med sig godis och dylikt:P men jag antar att all energi man kan få i sig är guld värt:) Ja, nu händer det lite grejer här, vill bara att det ska hända lite nu, hihi! tack så mycket!:)

2012-11-07 @ 14:59:28
URL: http://ellinoridamaria.blogg.se
Postat av: Jossie - Mamma till Edvin & Bebis i magen

Jag håller med om att det är dåligt att det bara är 15 timmar, men det finns säkert någon mening bakom det. Typ att barnen ska lära känna varandra också och att barnen ska få vara med föräldern samtidigt och inte känna sig "bortkörd" eller nåt, men jag har ingen aning...

2012-11-07 @ 17:54:46
URL: http://jsantinelli.blogg.se
Postat av: Josephinewestling - Mamma till Vira - syskon på väg

ja det är dåligt med bara 15timmar. Barnen har ju kul på dagis. roligare än att vara hemma med en mamma som inte orkar leka eller så. Eller som när man kanske sitter och ammar länge osv.. men men.
trist när man betalar så mycket för en plats!

2012-11-07 @ 19:06:18
URL: http://www.josephinewestling.vimedbarn.se
Postat av: Sara

15 timmar är knappt någonting. Vi har 25 timmar och det känns jätteskönt. Tänk att det kan vara så olika från kommun till kommun.

2012-11-07 @ 21:41:27
URL: http://Frutyrberg.blogg.se
Postat av: Johanna - Life by Me

Och jag tycker precis tvärtom, varför ska man ha barnen på dagis om man är hemma med syskon? Risken finns att de större barnen känner sig bortvalda när mamma är hemma och myser med det nya syskonet. Förr fick man inte ha barn på dagis om man var hemma och vi som växte upp då har ju klarat oss jättebra! Det finns öppna förskolor man kan gå till om barnen behöver springa av sig och är det många som är föräldralediga samtidigt kan man umgås med varandra och gå i väg till lekparker, ta en kort utflykt till skogen osv.
Dessutom blir många förskolor fulla när 15-timmarsbarnen är där, vilket gör att de som verkligen behöver en plats för att föräldrarna jobbar inte ryms. Så är det där jag bor, det är många barn som inte får plats på dagis efter årsskiftet eftersom det redan är fullt.
Oj, vilken lång kommentar, men jag känner så mycket för det här!

2012-11-09 @ 21:53:25
URL: http://lifebyme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0