Sovhörnan + ARG..

Gud så tråkigt det är att logga in här för att visa något man är jätte nöjd över och sett fram emot att få visa upp, också möts man av massa skit som folk totalt utan respekt och snällhet i kroppen skriver. För mig är det helt obegripligt hur man kan kalla en annan människa "dum i huvuvdet" för att hon skriver om sin stora magen, eller sin "oro" över att få en jätte bebis.. Jag är ingen läkare eller barnmorska utan jag går till min barnmorska som mäter min mage och bedömmer min gravidtet. Säger hon att mitt mått är för stort, men att det fortfarande är lugnt så säger jag också det. Jag har varit gravid två gånger och vet att jag får väldigt stora magar under mina graviditeter, sen handlar inte måttet på livmodern om hur stor magen eller bebisen är, inte hellre med en bild kan ni avgöra om mina mage är stor eller inte, för alla vet ju hur vinklar och liknande kan vara avgörande för en sån sak. Du kan ha ett stort sf mått men ändå ha en liten form på din mage. Med River hade jag en stor mage med ett normalt mått. Nu har jag ett stort SF mått plus en väldigt stor form på min mage. Om man mäter omkretsen på min mage så har jag lika stor mage i denna vecka som jag hade samma vecka som jag födde River. Alltså,   en väldig stor mage denna gång.. Sen om det beror på att jag får stora magar, mitt sfmått, eller en stor bebis får vi veta i januari. Varför ska jag ens behöva förklara mig? Så tjatigt. Ibland blir jag rädd för mig själv när jag delar med mig om så pass mycket om mig själv till så otroligt många människor. Men oftast glömmer man hur många människor som sitter bakom skärmen och läser om oss. Det är samma sak när det gäller kläderna som jag skrev om nyss, som tydligen var fel.. Att givetvis finns det kläder som passar mig, då jag inte är stor.. Skriver jag att det är så, så är det ju så eller hur? Jag är bara ärlig om med och motgångar.. Just nu finns det inte ett plagg som inte glappar eller åker upp över min mage. Ett litet problem, som faktiskt är jävligt jobbigt. Men det är ju mitt problem och inget någon annan behöver lägga energi på att besvära sig över. 
 
Så, åter till det jag ville visa när jag loggade in här.. Lillebrors fina sovhörna.. Är så nöjd ♥ Passar perfekt in i vårat sovrum. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Louisefoto

Så fin hörna :)
förstår mycket väll att du tycker det är tråkigt o komma in på bloggen och se massa dumma kommentrar. Jag hatar själv när folk skriver massa dumma kommentrar anoymt. Vågar inte ens visa sig. Sååå löjligt. Du är världens bästa Amanda. jag gillar din blogg och kommer alltid göra det. du är som en rikigt vän till mig även om vi inte har träffas. Kram

2012-11-19 @ 19:00:24
URL: http://Louisefoto.spotlife.se
Postat av: Vestling

Vilken mysig hörna lillebror fått :) Tänk vad en sån sak som att göra mysigt i sängen kan göra en så lycklig!

Angående sf mått så har jag alltid legat på normalt men ändå fått stora barn, så sf måtten stämmer verkligen inte alltid med bebisen storlek! Utan storleken på bebisen märker man när den kommer! Skönt att ni får ett TUL för att få en viktuppskattning.
Och kläder, ja oj det var svårt när man väntade andra barnet, tyvärr har jag inga bra tips heller. Jag hoppas du hittar något som fungerar!

Och negativa kommenterar är sjukt tråkigt att få och du ska verkligen inte behöva försvara dig!
Jag hoppas du slipper dem!

2012-11-19 @ 19:08:03
URL: http://vestling.blogspot.com
Postat av: Angelica - Mamma till Moa

Försök att inte ta åt dig. De är tufft att vara gravid och om du nu känner att det är jobbigt med kläderna så måste di få känna så. Du är inte dum i huvudet för det. När jag var gravid var jag sjukt less på att ta på mig skorna, Och grät t.om någon gång. Haha

Hoppas du hittar lite kläder som passar! Funkar de inte alls bra med mammakläder heller? :)

2012-11-19 @ 20:35:03
URL: http://Mariaangelicasofia.blogg.se
Postat av: Hanna Karlsson

Vad tråkigt med en massa dumma kommentarer...

2012-11-19 @ 20:48:41
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Hanna Karlsson

Vad tråkigt med en massa dumma kommentarer... Superfin hörna förresten.

2012-11-19 @ 20:48:56
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag blir så arg när jag läser detta. Hur kan folk tycka sig ha rätt att skriva en massa skit, trycka ner och mobba - vilket jag tycker detta är. Blir så arg, så arg, så arg på dessa människor.

Bry dig inte om dessa låga människor som äter energi av att få andra att må dåligt. Det är de i slutändan som mår så dåligt att de vill se andra må dåligt för att själva kunna må bra. Usch och fy!

Jag tycker att du är helt fantastisk som delar med dig av din vardag. Blir så glad av dina inlägg och Rivers små upptåg. Är också gravid just nu med BF 14/12 och kan känna igen mig i mycket du skriver. <3

Du har en fantastiskt fin mage, är riktigt avundsjuk på din fina kula då min inte alls är lika välformad och rund som din - så jag skulle vara jätteglad och stolt om jag hade en sån fin mage om du har.

Så ta hand om dig och din fina familj och tänk inte på de människor som skriver negativa saker - de är inte värda den energin!

Kramar i massor

2012-11-19 @ 20:55:56
Postat av: Isabelle

Din blogg och du skriver precis vad du vill. Det du funderar över, osv. Enligt mitt tycke ska man dela erfarenheter, tankar, ge råd m.m! Inte klanka ner. Jag skulle oxå bli ledsen. Stor kraaaam till dig, stå på dig. <3

2012-11-19 @ 21:04:02
URL: http://mammaspyre.blogg.se
Postat av: Sara

Usch vad tråkigt! Att inte folk kan hålla tyst om de inte har något vettigt att säga. Stå på dig. Jag tycker din blogg är jättefin och kul att läsa om er vardag. Styrkekram!

2012-11-19 @ 21:06:07
URL: http://frutyrberg.blogg.se
Postat av: Caroline - Mamma till Leah!

Förstår inte ens varför folk lägger energi på att klaga på allt och herregud. Inte kan väl du bestämma hur stor din mage ska vara, den bara är. Nä fy sjutton, nu vart jag irriterad :/

Hoppas du inte tar åt dig allt för mycket av dessa tråkningar.

Jättefin sovplats till lillebror med! :)
Kram

2012-11-19 @ 21:57:29
URL: http://ninnix.blogg.se
Postat av: Annie

ÅH va fint! där kommer han sova gott den lilla fina prinsen! :)

2012-11-20 @ 01:56:42
Postat av: Elin - Melvinsmamma och gravid med mini

Så onödigt att skriva sådant om din oro! Isf skulle jag va löjlig som oroa mig att min bebis växer för lite. Hoppas du får ett TUL så du får svart på vitt hur det ligger till. Fin sovhörna.

2012-11-20 @ 07:37:54
URL: http://summermom.blogg.se
Postat av: Sussi

Gör mig så arg att läsa! Jag själv är van att få ta en massa skit, men någonstans går gränsen. Har oxå fått kommentar på bloggen om att jag bara är fet och inte alls har någon gravidmage. Känns så jäkla onödigt. Vad får man ut av att vara elak mot en annan människa?

Älskar den fina sovhörnan! Jag och min sambo är på jakt efter en sänghimmel så om du har några tips får du gärna dela med dig :) Annars funderar vi på att eventuellt sy en själv..

Kram på dig!

2012-11-20 @ 16:33:13
URL: http://www.tussilulls.blogg.se
Postat av: Cecilia

Så himla onödigt med sånna kommentarer! Men gud så mysigt du gjort de :) Så mysigt med sänghimmel :)

2012-11-20 @ 20:57:23
URL: http://ceciliamaria.blogg.se
Postat av: Hanna- Mamma till Alexander och bebis i magen

Åh vad fint du gjort! Där kommer lillprinsen sussa gott sen! Tråkigt att du fått så dumma kommentarer. Så onödigt att personer ska trampa ner på en :/ Ja det här med fs mått och det fattar jag ingenting av. Var hos bm idag och sf måttet mätte till 28.. så enligt det har jag en mindre magen nu än med min son.. men det märker jag ju själv att jag inte har. Men men, sf måttet handlar väl egentligen bara om hur högt livmodern är och inte hur stor magen är? Kramiss

2012-11-20 @ 21:44:44
URL: http://imm0rtelle.blogg.se
Postat av: Malin Westman

Vilken fin sänghimmel :) håller på och letar en också till våran lilla bebis! Vart har du köpt den där? för vill ha en helt vanlig vit utan en massa krusiduller...

2012-11-21 @ 11:02:36
URL: http://malinwestman.blogg.se
Postat av: Sara

Fy vad tråkigt med massa dumma kommentarer! Försök att inte bry dig. Bara avundsjuka människor som inte har någonting annat vettigt att bry sig om.

2012-11-21 @ 15:15:30
URL: http://glamina.blogg.se
Postat av: Rosanna

Avundsjuka säger jag bara, du är jättefin.. :)Jag hade ganska liten mage.. å de fick jag också höra.. inte kul nånstans att nån kommenterar magen alls tycker jag.

2012-11-24 @ 13:40:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0