Vecka 29

 
Godmorgn vecka 29 ♥

Den här veckan har verkligen gått fort.
Känns som att vi nyss gick in i 28e veckan men nu är vi alltså redan framme vid den 29e. Idag går vi in i den sista tredjedelen av graviditeten och räknas nu som höggravid. Jag tycker det känns galet.. Som jag sa till Marcus nu, att skulle förlossningen sätta igång någon vecka tidigare, typ runt jul, så skulle jag inte hinna vara med och inte klara av att föda för att jag är inte inställd på det. Det känns lite läskigt.. Det går så fort den här andra graviditeten så man hinner inte med att ställa in sig på vad som komma skall.. Så nu i november och december ska det sista fixas och sen ska jag försöka förstå att jag inom några veckor ska föda barn igen. Jag tror det är viktigt att vara med i huvudet också, det är jag inte just nu. 
 
Annars då? Jag mår lika bra som innan, förutom den där äckliga tröttheten då. Min kropp är så trött att jag får svimmattacker flera gånger per dag. Det var därför vi var till BM lite extra igår, då hon ville utesluta en massa fel. Det är inget fel på mig eller bebisen, så det är blodtrycksfall eller tröttheten som spökar. Vila, vila, vila som sagt. Återigen, superlätt med River hemma ;-)  Annars flyter det på som sagt. Vissa stunder kommer jag på mig när jag går förbi spegeln och då tänker jag " ååå, jäklar vad gravid jag är nu".. Så ja, återigen.. Det är så overkligt och läskigt hur fort tiden går. Snart är han här! ♥ Och just ja, jag har fått min första pyret bristning haha. Vid naveln.. Magen växer så mycket vid naveln denna gång, så det är inte så konstigt. Jag fick även beröm av barnmorskan över att min kropp klarar av att bära en sån stor mage. Även om jag är stor i kroppen även i övrigt, så är min mage enorm. Dom tror även att bebis är stor denna gång med tanke på SF-måttet.. Vi får se när vi ska på ultraljud. Jag tänker inte oroa mig över det i onödan :) 

Kommentarer
Postat av: Dijana Strand

Känner igen mig i tröttheten. Helst av allt skulle man vilja sova hela dagarna.. Kunde göra det sist med Lenny men nu har man Lenny att ta hand om istället :p Ligger man och småblundar i soffan så kommer det en bil som kör i ansiktet och Lenny som brummar och spottar, haha..
Sedan är det skittufft att jobba 8,30 timmar per dag, slumrar nästan till efter lunch :( äter järn hela tiden men blir så himla dålig i magen :p
Men hur många kontroller har du varit på? Två stycken har jag bara varit på :s blir tredje nu i november. Och föräldragrupp har man inte ens hört talas om, har ni? Inte för att man behöver det men skulle vara kul att träffa andra som ska ha samtidigt som oss.
Ska ni på UL igen? Hur fick ni den tiden? :p jag ville gå på en till då vi egentligen var två veckor för tidiga sist utan att veta det så jag vill ha en ny, men hon sa att UL inte godkänner sånt utan man ska ha "problem" för att få en ny.. :(
Kram

2012-11-07 @ 10:07:45
URL: http://dijanastrand.wordpress.com
Postat av: ettheltnyttliv - mamma till maja o liten i magen ♥

wow vilken mage =) tänk, där inne ligger ett helt nytt litet liv som snart ska få lära känna världen! Härligt att du mår bra! jag har haft hemsk ryggvärk, men som det känts idag och igår så vänder det nog nu! hoppas hoppas hoppas!

2012-11-07 @ 11:29:39
URL: http://ettheltnyttliv.blogg.se
Postat av: caroline - mamma till nellie och novalie

Vad tiden går :)

2012-11-07 @ 13:20:58
URL: http://caaaarolines.blogg.se
Postat av: Isabelle

Gud vilken fin mage :)

2012-11-08 @ 10:13:46
URL: http://mammaspyre.blogg.se
Postat av: Emma - 20 år och nybliven mamma

Åh! Vilken mysig magbild. Jag saknar redan min mage...Även om jag är jätte glad över att lilla flickan är här :-)

Du kanske har skrivit om det tidigare (jag ska kolla!) men hur känns den här graviditeten jämfört med den tidigare? Har det varit mer/mindre jobbigt...Graviditetssymtom och sådär? :-)

2012-11-08 @ 13:21:20
URL: http://emmahlk.blogg.se/
Postat av: Johanna - Life by Me

Så fint när du tar magbilder utan kläder! Eller alltså, du är ju inte naken, men du fattar vad jag menar :)

2012-11-10 @ 22:01:40
URL: http://lifebyme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0