Vecka 32

Nu har jag och River precis försökt fått en bild på magen i mörkret. River är verkligen som en liten assistent. Han står bredvid kameran och klappar glatt händerna varje gång en bild knäpper av hihi. Det var inte det lättaste i Rivers gröna rum och med dåligt ljus, till slut tittade vi på bilderna och han sa "mmm" och såg nöjd ut och sprang till datorn och pekade.. Han har ju blivit skadad av mitt fotande hihi. Först knäpper vi, sen går vi med kameran till datorn för att lägga in bilderna :) Full koll.
 
 
Idag går vi då alltså in i vecka 32. Imorgon är det 2 månader till BF. Alla säger att det närmar sig och är nära nu, jag känner samma sak vissa dagar. Andra dagar känns det som att det aldrig komma ta slut. Det här har nog varit den jobbigaste veckan hittills faktiskt. Jag har ju klarat mig så bra med allt under mina 2 graviditeter men nu har jag riktigt jävla ont på ren svenska. Går jag minsta lilla så låser sig hela höften och det gör helt sjuuuukt ont. Om det här är foglossning så ska jag ge varenda kvinna som haft så en längre tid en kram.. För fy tusan vilken smärta. Jag föder hellre barn tusen gånger om än att känna den här smärtan. Annars så räknar vi mest ner till ultraljudet nästa vecka. Ska bli spännande att se om moderkakan flyttat sig, den gör ju det i 9/10 fall tydligen, men jag är ändå tveksam. Jag kan fortfarande blöda lite och det beror ju på moderkakan säger dom, så vi får se :) Och givetvis ska det bli kul att se hur stor bebisen tros vara och se om dom kan bekräfta att det är en liten pojke :) 

Kommentarer
Postat av: Veronica | Mammaliv - Studerande - Viktnedgång

Tänk om dem sett fel? Hihi :)

Svar: Då blir det en kvinnlig form av en lillebror hihi :) Som dessutom får sova i "my little prince" påslakan.. ooops =)
Mandy & River

2012-11-28 @ 15:39:07
URL: http://thisisshit.webblogg.se
Postat av: Joanna - mamma och gravid

Åh vad spännande, lycka till med allt!
Jag hoppas vi får tul så vi får se bebis igen och kanske kan smyga in frågan om kön ;)

2012-11-28 @ 16:36:18
URL: http://mittunderverk.blogg.se
Postat av: Ida - mamma till Nova <3

Vi var oxå på ett extra ultraljud häromdagen. Det var oxå för att se till moderkakan. Och i mitt fall satt den där den skulle nu ;) hoppas din gör de med :) inget roligt att behöva oroa sig för sånt.

Angående din smärta så lider jag med dig! Har haft foglossning i 3 månader nu :/

2012-11-28 @ 17:23:34
URL: http://idacarlgren.blogg.se
Postat av: Frida - mamma till Liam och Enya

Svar; tack så mycket fina du :)

2012-11-28 @ 19:26:40
URL: http://Frudrutts.blogg.se
Postat av: Cissi

Å vad mysigt med ett extra ultraljud! Här har också alla börjat påpeka att det är snart - men känns som att det är 100 år kvar! ;)

2012-11-28 @ 19:38:58
URL: http://nastanperfekt.blogg.se
Postat av: Veronica | Mammaliv - Studerande - Viktnedgång

Hahaha underbart! Oavsett snorre eller snippa så är det en gåva att få ett barn! :)

2012-11-29 @ 08:45:54
URL: http://thisisshit.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0